Pages

Monday, June 4, 2012

faham tak?

assalamualaikum.....

dah lama aku tak update blog aku kan...yelah aku sangat busy dengan assignment aku yang tersangatlah berlambak!..ok cukup cerita pasal assignment...

kali ni aku nak cerita pasal memahami antara satu sama lain...tak kisah antara pakwe makwe ke..dalam persahabatan ke...mahupun dalam keluarga kita sendiri...bagi aku saling faham memahami ni amat penting dalam kehidupan kita sebab jika kita faham akan perasaan seseorang mudahlah bagi kita untuk berkomunikasi dengan orang tersebut....jika tiada sefahaman maka tunggang langgang la jadinya kan..tapi yang aku nak tekan kan disini mengenai kerja kumpulan...aku percaya semua orang ada group dia sendiri tak kisah lah group assignment ke...group dalam kelas ke...mana-manalah janji group...mesti pernah terjadi kat dalam group korang yang salah sorang ahli group korang buat masalah mcm tak nak involve untuk buat kerja kan? ok aku nak tanya pendapat korang la...korang rasa dia tak nak involve pasal ape?sengaja?atau tidak?jadi disitulah persoalan yang timbul mengenai persefahaman....ok aku bagi contoh situasi:

situasi 1: salah seorang ahli group korang dah bagitahu yang dia ada hal famili pada hari sekian sekian dan korang sedia maklum...tp korang still nak buat discussion masa ahli group korang tak ada...ataupun tetiba jek hari yang ahli group korang tak ada lah yang korang terima pelbagai interview...so apa reaksi korang?

situasi 2: salah seorang ahli group korang buat tak tahu jek...bila korang message nak buat discussion dia tak balas...telefon dia tak angkat kiranya dia memang tak nak ambil part la utk buat discussion ni...tapi still nak join group korang...


domo pun dok fikir
berdasarkan dua situasi yang aku bagi ni apa reaksi korang tentang ini?sebab aku rasa kerja kumpulan ni melibatkan ramai pihak yang melebihi 2 orang...kalu ikut aku la berdasarkan situasi di atas yang mana dlm situasi 1 tu aku maybe boleh consider sikit sebab dia dah bagitahu awal yang dia tak boleh nak join discussion...so ahli yang lain boleh teruskan aje tanpa banyak soal....dalam situasi 2 pulak aku rasa ahli group tu memang saja mintak penampau percuma *kan dah keluar melaka aku*.....hehehe...

jadi bagi korang pulak?sebab yelah lain orang lain pendapat kan....so belah lah dada x-ray la hati korang...

sekian~

2 comments:

  1. jangan emo2 cik ator.

    bersemuka mungkin adalah cara paling baik...

    ReplyDelete