Pages

Monday, August 6, 2012

it just...

assalamualaikum..... 

salam ramadhan buat semua...tetiba aku terpikir la pulak nak update blog ni..yelah dah lama juga aku tak update ni...sebenarnya aku just nak kongsi pendapat aku jek..sebab bagi aku setiap orang ada hak untuk memberikan pendapat dia orang...

lately ni ada berita mengenai kemalangan salah sorang artis k-pop iaitu Nichkhun from 2PM...aku tak nafikan yang aku salah sorang fan 2PM tapi aku post ni bukan aku nak menyebelahi beliau ok...kalau korang nak tahu lebih terperinci pasal kemalangan tu [ KLIK DISINI ] 



ape yang aku nak bincang disini ialah sikap sesetengah pihak menjatuhkan kesalahan terhadap seseorang...tak di nafikan yang kes Nichkhun ni ada salahnya juga sebab memandu dlm keadaan mabuk..tapi cara orang "sana" menyalahkan Nichkhun seperti beliau pembunuh...ok aku difahamkan yg Nichkhun dan ahli 2PM yang lain menjadi model untuk Caribbean Bay iaitu salah satu water theme park kat korea tu...tp ape yang menyedihkan after accident tu pihak Caribbean Bay telah edit picture Nichkhun dari poster tersebut....

Gambar sebelum kemalangan 

Gambar selepas kemalangan 

bukan setakat itu sahaja..Nichkhun juga sebelum kemalangan sempat menjalani pengambaran untuk Idol Star Olympics' dimana dia banyak mengambil penyertaan dalam acara yang dipertandingkan...tetapi apabila rancangan tersebut disiarkan segala aktiviti Nichkhun telah di edit dan seolah-olah dia tidak wujud dalam rancangan tersebut...[ KLIK DISINI ] 


bagi aku ini semua tidak adil sebab segala penat lelah Nichkhun untuk menjayakan rancangan/produk tersebut harus juga kita hargai...accident tersebut bukan 100% salah Nickhun [ KLIK DISINI ] untuk mengtahui tentang ape kata saksi mengenai accident tersebut 

idol pun insan biasa yg tak lari dari kesalahan...jadi patutkah kita menghukum beliau sebegini rupa?jika kita mahu menghukum pun agak-agaklah juga...habis madu sepah dibuang....ni pada pandangan aku saja sebab bg aku kita tak berhak melayan seseorang yg pernah berjasa kepada kita sedemikian rupa...

sekian....


No comments:

Post a Comment